نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی پخته و کارشناسی نشود، در مجلس رأی نمی‌آورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با برنامه ششم توسعه مغایرت ندارد و برای رأی گیری کلیات آن نیازمند دو سوم آرا نبودیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به منظور رفع برخی از ابهامات به کمیسیون اجتماعی باز گرداند.
رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به منظور رفع برخی از ابهامات به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با برنامه ششم توسعه نیست.
دو فوریت تشکیل وزارت بازرگانی ۱۲ اردیبهشت ماه در مجلس به تصویب رسید و با تصویب این لایحه در کمیسیون مربوطه در یکم خردادماه به صحن علنی ارجاع شد اما با گذشت بیش از یک ماه، هنوز این لایحه در دستور کار صحن مجلس قرار نگرفته است.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار قرار گرفت.
در نشست امروز قرار است گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی بررسی شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی باید هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی بررسی و تعیین تکلیف شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به حوزه تجارت خارجی گفت: امروز در سایه تعامل گسترده دولت با همسایگان و کشورهای منطقه، سطح و حجم روابط خارجی کشورمان در حال افزایش و لازم است شرایطی فراهم شود که در این بازار بزرگ حضور فعال و موثری ایفا کنیم.
معاون رییس جمهور گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی دوشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود و سه شنبه ۱۹ اردیبهشت با دوفوریت در صحن علنی بررسی خواهد شد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
با تقاضای دولت مبنی بر بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به صورت دو فوریتی موافقت شد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و بررسی دو فوریت «لایحه تشکیل وزارت بازرگانی» در دستور کار قرار گرفت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علی رغم اینکه برخی می‌گویند اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، تنظیم بازار رخ خواهد داد ولی من این عقیده را ندارم.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنده فکر می‌کنم که مجلس شورای اسلامی به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی رأی مثبت نمی‌دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی باعث می‌شود تولید داخلی صدمه ببیند و مدیران بیشتر به سَمت واردات بروند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک رأی استمزاجی گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق بود.
با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور، مراسم افتتاح مرکز کارگاهی فنی حرفه‌ای و رونمایی از تازه‌ترین امکانات خودروهای سفارشی ایران خودرو در شرکت آپکو برگزار شد.
ایرانسل دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال» و «ستارۀ طلایی روابط‌عمومی» را از نهمین دورۀ «جشنوارۀ ستارگان روابط‌عمومی ایران»، با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دریافت کرد.
بیش از یک دهه پس از انحلال وزارت بازرگانی، حالا پس از انصراف مجلس از استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت و قول و قرار میان روسای مجلس و رییس جمهور برای تفکیک بخش بازرگانی از بخش صنعت، زمزمه‌های تشکیل یا عدم تشکیل این وزارت خانه بیشتر و بیشتر شنیده می‌شود.
در یک سال گذشته، ۶۰ مصوبه ارسالی مجلس را بررسی کردیم که ۱۴ مصوبه در مرحله اول تایید شدند و ۲۱ مصوبه در مراحل بعد و ۲۵ مصوبه هم در حال اصلاح است. در این مدت ۱۱ اساسنامه هم به شورای نگهبان ارسال شده که ۹ اساسنامه تایید و ۲ اساسنامه مورد ایراد واقع شده است. همچنین در یک سال گذشته، ۱۷۴ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که توسط فقهای محترم بررسی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ